Van groen naar oude stenen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu Van groen naar oude stenen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

Van groen naar oude stenen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

03 Oktober 2009 | Peru, Cusco

Cusco: touristische overbevolking!!!
Dat is ook niet gek, want de omgeving biedt voor ieders wat wils...waar wij natuurlijk gretig gebruik van hebben gemaakt ;)

We zijn eerst de jungle ingegaan, park Manu. Deze jungle-ervaring bestond vooral uit het varen op een boot over een rivier in een supermooie omgeving. Vanuit deze vrij stille boot zijn we op verschillende plekken uitgestapt om te wandelen of te slapen met zelfs een nachtje kamperen op een platform!
Peter heeft zijn uiterste best gedaan alles te spotten wat er te spotten viel... helaas mocht dat niet baten; we hebben de poema, anaconda en andere grootse wildebeesten gemist. Toch kunnen we een Tapir, Tayla (lijkt op een kruising tussen aapje-beertje), nieuwe apensoort, een bijzondere vogelsoort en slangetjes op onze lijst bijschrijven!
Onze gids heeft ons ook nog vele uren aan de kant van watertjes (vaak in het donker) laten wachten, omdat meneer perse een kaaiman wilde vangen. Na de 5e poging kwam hij tevreden terug uit het slootje... MET een BABY!!!!kaaiman. Maar toch leuk...

De meeste toeristen in Cusco hebben ver van te voren de beroemde Inca Trail geboekt. Dat is een 4daagse wandeltocht over een pad wat rond 1200 door het Incavolk is aangelegd. Om deze oude route te kunnen behouden zijn er een maximaal van 500 mensen per dag toegestaan en daarom moet je het een paar maanden vantevoren boeken EN is de prijs erg hoog.
Gelukkig zijn er veel alternatieven, zo hebben wij de Inca-jungle-trail gedaan. Ook op deze route ben je 4 dagen onderweg en kom je op een pad te lopen die door de Inca’s is aangelegd.
Het leuke van onze trail was dat we de eerste dag met een mountainbike van 4000 meter naar 2000 meter zijn afgezakt, dit keer vooral geasfalteerd.
De andere dagen bestonden uit wandelen. Er waren ook geniet-momenten ingelast tijdens onze trip die de originele trail mist....tja verschil moet er wezen Wannie en Joep! Op dag 2 lagen we bijvoorbeeld in een CenterParcs-look-a-like in natuurlijke hotsprings bij te komen. En in de avond stonden we te dansen in een plaatselijk barretje. Dit barretje had alleen niet gerekend op klanten; 't was leeg en stil.
De dj en een dame voor achter de bar moesten uit een paar huizen verder worden gehaald om ons te bedienen. En na zo'n twee uur stonden ook de andere groepen de heupen te wiegen.

Maar het was natuurlijk niet alleen maar feest. We waren flink beetgenomen door heel vervelende kleine muggen... onze armen en benen zaten onder de rode bulten. brrr Krijg nog jeuk als ik eraan denk!
De laatste dag sta je om 04:00 met de andere groepen onderaan 2000 INCA-treden te trappelen om naar boven te gaan. Bovenaan is de MachuPicchu en hier is een ook maximaal aantal bezoekers toegestaan. Om van een entree-ticket verzekerd te zijn moet je voor 06:00 aankomen om de eerste bussen met de luie of oude toeristen voor te zijn.

Jullie zullen er niet versteld van staan dat wij natuuuuuuuuuuuuuuurlijk ruim op tijd boven waren en dat wij die dag hebben mogen genieten van een heel bijzondere plek op deze aardbol. Google eens op MachuPicchu, want het is lastig om kort uit te leggen.

Na al die dagen wandelen en een ochtend trapbestijgen zijn er ook nog gestoorden die de top van deze plek willen bereiken... Wij dus ook! weer een heleboel treden omhoog en als je eenmaal op de top bent kom je oa ruines van huizen tegen!! Wie gaat er nou op zo'n belachelijke hoogte wonen????

Weet jij het? wij niet...!

tot het volgende verslag

• 10 Oktober 2009 - 06:34

Ella:

Weer een verhaal en foto's om van te smullen!

Naja mijn week ziet er ongeveer zo uit; maandag werken, dinsdag werken, woensdag werken, donderdag werken, vrijdag euhmm ow ja weer werken ;) en dan in het weekend heerlijk saampjes relaxen :D ook leuk hoor! hihi

Heel veel plezier weer deze week en kijk erg uit naar het volgende verhaal!!!

Dikke kus

• 10 Oktober 2009 - 08:27

Joep:

en..en...peter...heb je 't gevraagd???!!! ;-)
    Ziet er goed uit leute, leuk daar zo! Hier is 't koud en regenachtig, wel lekker voetballen vandaag. Geniet ervan en alvast een fijne verjaardag he Peter!

• 10 Oktober 2009 - 11:52

Fam Dello:

heeey peter en nicki.

Alvast GEFELICITEERD oude man.
    ik vond het al op een foto. hebben jullie het nog naar je zin? aan de foto's te zien wel. aar gaat de zaak verkopen want hij ziet het niet meer zitten! hij komt ook jullie kant uit.

De Groeten van,

arie, merlijn en ritsaert.

ps. word niet dronken

• 10 Oktober 2009 - 14:50

Liesbeth:

Hoi Peter en Nicki
    Wat zien julie er gelukkig uit op de foto.
    Peter morgen een hele fijne verjaardag. Dit wordt zeker geen doorsnee verjaardag voor je geniet ervan. Gefeliciteerd van ons allemaal uit Haarlem.

• 10 Oktober 2009 - 17:44

Coby:

ja ik zeg maar even niets.het ziet er weersuper uit,
    geniet van de verslagen.
    echt gaaf!

• 10 Oktober 2009 - 19:43

Anne:

Hej Peter & Nicky
    Wat een super verhalen!
    Geniet ervan!
    En een hele fijne verjaardag morgen!

Groetjes Anne

• 10 Oktober 2009 - 23:54

Yuri Thijse:

peter is nu een 30iger
    nog maals gefeliciteerdgozer

• 11 Oktober 2009 - 06:01

Ria En Hugo:

Peter, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !! Bijzonder om het zo ver weg te vieren.
    Wat een mooie foto's weer.Goed, dat jullie geen hoogtevrees hebben.
    Nog veel mooie momenten gewenst voor jullie samen.
    lieve groet Ria en Hugo

• 11 Oktober 2009 - 12:20

Tineke En Huib:

Hoi Peter en Nicki

Allereerst, Peter, gefiliciteerd met je verjaardag. Raar om dat zo ver bij iedereen vandaan te vieren. Maak er een mooi jaar van.
    Zo te lezen genieten jullie volop. Prachtige omgeving volgens de foto's.
    Groetjes
    Tineke en Huib, Ridderkerk

• 11 Oktober 2009 - 13:36

Ma, Pa En Houba:

Peter, ook langs deze weg: van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag.
    Maak er een fijne verjaardag van samen. We zullen hier op jou toosten!

Groet en liefs van osn,
    Els, Wim en Houba.

• 11 Oktober 2009 - 14:49

Wanda:

Ha Peet!!!!

Gefeliciteerd met je verjaardag. Een bijzondere verjaardag zo aan de andere kant van de wereld!! geniet van je dag en laat je lekker vewennen door je vrouwtje...ja Nicki...jij dus!! Haha!
    Super leuk om jullie foto's en verhalen van machu picchu te lezen/zien.Denk gelijk terug naar ons 'mooie monemt daar'. Nog veel plezier in Peru (stuk toeristischer he dan de rest van zuid-amerika).

Liefs Wanda

• 12 Oktober 2009 - 07:23

Borrel:

Gefeliciteerd peter! (schijnheilig eigenlijk om je te feliciteren want ik wist dat helemaal niet, maar daarom niet minder gemeend) Super vet wat jullie nu weer hebben gezien en gedaan! Groeten en tot het volgende avontuur!

• 12 Oktober 2009 - 10:50

Maloeck:

Hallo Lieve schatten!!!

Wat een geweldige avondturen hebben jullie al mee gemaakt zeg!! Ik heb net alles in 1keer gelezen, heel erg bijzonder allemaal en wat een gave foto's!
    Ik was jullie site-naam kwijt geraakt in de verhuizing en heb nu via Janne het adres weer, moet vaak aan jullie denken en ik zie net dat jij (peter) gister jarig was, als nog van harte lieverd!!! beetje kunnen vieren??? vast wel met jou(nicki) creativen brein. Met mij gaat alles zijn gangetje, over 9weekjes is het zo ver.......!!
    dan komt deze kleine spruit ter wereld! heel erg spannend.
    Nou, ik kijk erg uit naar jullie volgende (vol nieuwe bijzondere gebeurtenissen) verslag uit.
    Heel veel liefs Maloeck

• 13 Oktober 2009 - 09:54

Sjoerd:

Ook via dit medium gefeliciteerd broer!!
    Wel een beetje flauw dat je haar daar niet ten huwelijk hebt gevraagd :p
    groetjes