this is the end.... friend - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu this is the end.... friend - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

this is the end.... friend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

23 Januari 2010 | Verenigde Staten, Miami

This is the end… friend
Na een lange vertraging, misschien wel veroorzaakt door de ramp in Haiti, zijn we binnengevlogen op Miami. Een goede overgang naar Nederland, want hier bleek een week lang kou rond te hangen die hier normaal niet hoort te zijn. We konden al bijna wolkjes blazen...
Ons penthouse op wielen stond de volgende dag klaar. De metro in om hem op te halen was ons plan. Perfecte verbinding en we stonden al snel in de juiste straat dankzij googlemap.

Struinend met onze grote tassen zagen we een hoop vreemde blikken van mensen, maar geen ‘CruiseAmerica’. We hebben in een autobedrijf hulp gevraagd en behalve dat ze ons er vreemd bij vonden lopen hadden ze nog een reden om te lachen; We bleken maar 135 !!! blokken verkeerd te zitten.
17680 was het nummer, en het nummer 176 bleek blok 176. We stonden in 41. Tja, dat heb je niet in Zuid en Midden-Amerika...
Na een metro en buslijn verder stonden we op plaats bestemming. Een instructiefilmpje en wat handtekeningen later konden we meteen de weg op. Een probleempje: we hadden geen idee waarhéén. We hadden door de vertraging op het vliegveld geen reisgids meer kunnen kopen en de grote winkelketens aan de weg gaven ons wel alle benodigde boodschappen, maar ook geen wegwijs in kampeermogelijkheden.
Een folder gaf wat wegen aan en een tankstationbediende heeft ons naar de Everglades gestuurd. Diezelfde dag nog stonden we midden in dat Nationaal Park! Supergaaf.. en heel relaxed:
Geen hotelspeurwerk en niet op zoek naar een restaurant, maar gewoon in je auto koken, eten en slapen.

Andere kampeerders hebben ons alle tips gegeven over de mogelijke kampeerplekken in Florida en zo zijn we de hele week op alle plekken gekomen die we bedacht hadden.
De meest bijzondere en gratis plekken waren langs de snelweg tussen de vrachtwagens. De mooiste plekken waren in de nationaal (en state) parken. Voor relatief weinig geld sta je dan midden in de natuur. Peter the Spotter kon daar weer aan de slag:
Alligators, krokodillen -zit verschil in-, superveel (roof)vogels, eindelijk weer gordeldieren, eekhoorns (blijven leuk) grote herten en natuurlijk weer een nieuwe topper in de reisreeks aan gespotte dieren: ZEEKOEIEN!!
In de mogelijkheid tot het spotten van panters en beren, die hier echt ook rondlopen, heeft Peter gefaald... oke oke...ik ook dus. Maar we moeten wat te spotten overlaten voor een volgende trip.

Waar we natuurlijk ook voor kwamen: de grote vriendelijke eend, Oom Donald!
Door vele andere fans helaas geen gesprek met hem kunnen voeren maar verder was het bezoek goed aangekleed met optochten en vuurwerk. In Universal Studios, wat een ander park bleek,nog even alle achtbanen getrotseerd...
Na deze twee dagen spektakel zijn we zuidwaarts gekeerd. Via een aantal stateparken richting het verhuurbedrijf. Zo hebben we, nog steeds zonder reisgids, een mooi afsluitend rondje gedaan in Florida.
Nog maar één ding om naar uit te kijken tijdens deze reis: een strandweekend Miami, waar de temperatuur inmiddels weer op de normale 25 graden zit(ook leuk!)

en daarna....

ZIEN WE JULLIE ALLEMAAL WEER!! En dat is natuurlijk ook superfijn!

• 24 Januari 2010 - 06:59

Wieke:

he lieve broer en schoonzus.
    ik ben er morgen niet,zodat mam langer kan blijven,dus heb ik de zorg simpy,kom het weekend even langs bij jullie

groetjes wieke

• 24 Januari 2010 - 07:13

Marianne D.A.:

Einde van een sprookje in zicht: "en ze leefden nog lang en gelukkig!!"
    Tot ziens in de thuishaven Nederland!
    Goede reis, JenM

• 24 Januari 2010 - 08:44

Wanda:

Wat gaaf dat jullie ook nog even een tussenstop hebben gemaakt in Amerika, ziet er super mooi uit!!!
    En nu lekker naar huis, voor jullie balen:-(, maar wij hier in Nijmegen zijn er stiekem wel blij mee, haha!! Tot heel snel! En fijne terugreis, x

• 24 Januari 2010 - 09:01

Ella:

eeuwige vakantiegangers!

Voor jullie is er nu helaas maar voor ons gelukkig toch ook een eind aan gekomen aan al dat geloer en relaxen ;)

Heel fijne terugreis!!!

• 24 Januari 2010 - 10:17

Rinske:

Fijn dat jullie weer snel terug zijn! Ben toch ook wel benieuwd naar de verhalen in de live versie. Een hele goede terugreis gewenst en tot heel gauw!
    Liefs, Rinske

• 24 Januari 2010 - 12:51

Paul En Nicole:

Klinkt allemaal erg gaaf wat jullie gedaan hebben. Wel fijn zeker een camper, 2 weken hetzelfde bedje in plaats van om de paar nachten een ander hostel?
    Wij hadden gelukkig geen vertraging vanuit Panama naar Miami, alles ging goed. Alleen de controle was wel erg streng! Maar we zijn alweer bijna een weekje thuis en het sneeuwt nu in Horst. De jurkjes, korte broeken, topjes en slippertjes zijn alweer opgeborgen en de truien voor de dag gehaald. Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen in Miami en een goede terugreis. Geniet nog even lekker van de zon!
    Groetjes

• 24 Januari 2010 - 13:05

Sjoerd En Coby:

sjoerd heeft even een kabel getrokken!!een week zonder internet is dus lastig, kwam ik achter,daar moet wat tegenoverstaan ik ga jullie auto soppen in de natte sneeuw,Sjoerd doet de binnenkant effe troep verzamelen van het afgelopen halfjaar, hy moet wel even zyn banden van de fiets gaan oppompen!!
    groet van broertje hy zit achter zyn boeken!!!
    doei,

• 24 Januari 2010 - 19:37

Borrel:

Ik hoop alle verhalen binnen kort snel live te horen! het leuke van het einde van een reis is, dat je de volgende weer kunt gaan plannen! :-D
    tot snel jullie aller Borrel

• 25 Januari 2010 - 14:56

Koen:

Hoi peter en nicki dat jullie op het einde van de reis eigenlijk.Naar disney world gaan vet cool ik ben weleens naar disney land geweest niet naar disney worldmaar nu komen jullie zelfs ook dieren tegen die wij in nederland niet zo snel zien

• 26 Januari 2010 - 13:55

Monique:

Hallo Kanjers,

Welkom thuis in het koude kikkerlandje. Wat heb ik genoten van jullie verhalen en bijbehorende foto's. Wil zeker binnenkort komen borrelen om het live te horen en bij te kletsen. Maar eerst maar eens wennen aan het Hollands temperatuurtje!!

Liefs Mo

• 26 Januari 2010 - 14:01

Mo:

Ik ben helemaal niet op aan het letten. Bericht 1 dag te vroeg, maar had wel in mijn hoofd dat jullie aan de terugreis bezig waren. Ik ben zelf de dagen even kwijt en dat van een lang weekend Londen. M.a.w. jullie staat ook wat ontwenningsverschijnselen te wachten. Nog een goeie terugreis!

Liefs Mo

• 02 Februari 2010 - 08:40

Ma Van Saskia :

Precies op de verjaardag van onze Saskia die 7 maanden weg blijft komt de kaart aan.
    Een kaart van de Galapagos eilanden.
    Jullie zijn zo sympathiek op die kaart te versturen.
    HEEEEEL HARTELIJK bedankt.

Mooie site en foto veel lieve groeten en nogmaals dank