Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

Peru

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

16 September 2009 | Peru, Arequipa

Een paar weken later, maar nog steeds in chronologische volgorde ons vervolg van het reisverslag.

Op 15 september zijn we letterlijk de grens overgelopen van Bolivia naar Peru. We zijn Peru gestart aan het Titicacameer. Na een commercieel bezoek aan de floatingislands hebben we ook nog besloten om een ander eiland in dat meer te bezoeken, Taquile eiland.
De floatingisland waren dus niet helemaal traditioneel meer, maar gelukkig nog steeds wel heel bijzonder. Het zijn eilanden gebouwd op riet en vroeger leefden ze oa van hun eigen visvangst, maar nu zijn ze afhankelijk van het tourisme. Dat is dan ook de oorzaak van de commerciele inslag, zoals het verkopen van allerlei souvenirs en geld vragen voor foto's.
Toch leven deze mensen nog steeds in hun dorpen van riet op het riet en dat kom je ergens anders niet tegen.
Ons bezoekje aan het andere eiland in dit grote/hoge meer was gelukkig traditioneler. Ze leven daar in een eigen cultuur, waarbij de weverij een belangrijk aspect is.
We hebben er overnacht bij een familie, wat het extra bijzonder maakt...er zijn trouwens ook geen hotels. Overdag zijn er een paar uur heel veel toeristen, maar daarna is het eiland weer het bezit van de lokalen.
Een traditionele dans en muziekavond heeft zelfs Peters voetjes van de vloer gehaald :)

Hierna zijn we meteen via een krappe nachtbus naar Arequipa vertrokken. Een mooie stad in het zuiden van Peru. Heerlijk even niks gedaan en daarna een 2 daagse tocht door de Colca Canon gedaan. Dat is een van werelds grootste canons. Een andere trekpleister hier, zijn de CONDORS. Deze vogel kan een spanwijdte hebben van wel 3 meter...en da's best groot! We hebben er een paar zien vliegen, maar goed op de foto krijgen is best wel lastig. Speciaal voor mijn roofvogelliefhebbende broer een kaart gekocht waarbij je het wat beter ziet. (besef me alleen dat we die niet hebben opgestuurd)
De tocht bestond verder uit een dag naar beneden lopen, 1000 meter...klinkt lekker dat het naar beneden is, maar je tenen zijn het na een paar uur echt wel zat om telkens geconfronteerd te worden met de voorkant van de schoenen.
Het was ook erg droog (nog steeds hoog) en groenloos aan die kant van de canon, maar gelukkig was het eenmaal beneden heel wat groener. We hebben daar heerlijk in een Oase met natuurlijke zwembaden uit kunnen rusten met een bord vol spaghetti.
Dat was ook wel nodig, want je kunt je voorstellen dat als je een kilometer zakt...
Dat...
je die kilometer ook weer omhoog moet!!!
In 3 uur zouden we de volgende dag bijna recht omhoog het punt weer moeten bereiken waar we waren gestart.
Na een goed ontbijt zijn in de vroegte. En wat bleek? Binnen de twee uur waren we er al!!!
Goh wat zijn we toch goed... ;) Mocht je dit record willen verbreken, besef je dan wel dat hetgeen zich afspeelde in het zuurstofarme gebied van 3 km boven zeeniveau!! Vergis je niet dus...

Om dit fijne stadje, Arequipa, op een leuke manier gedag te zeggen, hebben we op de laatste dag een Rafting-tripje geboekt! In rivier genaamd Chili zijn we onze raftingcarriere gestart. Erg leuk, mooi en soms een mooi afdalinkje. Een andere Hollandse meid kwam op een spannend stukje te water. Gelukkig was daar raftingheld Peter om haar weer veilig in de boot te krijgen.
Die Peter is van alle markten thuis... zoals jullie kunnen lezen.

In ons volgend verslag lezen jullie onze avonturen over Cusco en omgeving!!!

Fijne dierendag allemaal!

• 04 Oktober 2009 - 19:50

Marianne:

Hé hallo Nicki en Peter,
    Jullie zien er, ondanks de beurse teentjes, fantastisch uit!! En jullie omgeving is ook adembenemend ...... zo sterk dat je inderdaad af en toe een pauze in moet lassen om weer op adem te komen!! voor je een volgende shot toegediend krijgt.

Lijkt me heel bijzonder zo op zo'n floating island te zijn. Piepklein zo te zien. De mensen daar kennen vast geen watervrees, pleinvrees of een bepaalde vorm van claustrofobie.
    Ook hoogtevrees zal weinig tot niet voorkomen .... of heb ik dat mis.
    Ik moest even goed kijken naar de foto met als onderwerp: spinnen. O ja, met de spindel. Tja, je kunt het of je kunt het niet. Zij is duidelijk met dat karwei niet aan één plek gebonden.

Onze Inez en David zijn HUN maand ingegaan. Nog even en ze zullen met zijn drieën zijn!! Het blijft wonderen regenen!!

Liefs van ons,
    Marianne

• 04 Oktober 2009 - 21:39

Monique:

Hallo Kanjers,

Erg leuk om weer zo'n verslagje te lezen. Alle old memory's komen weer boven van Peru. Erg gaaf dus! Veel plezier in Cusco en pas op voor de hoogte, niet ziek worden. En maak een foto bij het fonteintje/pleintje van Cusco.

Pas goed op elkaar en tot het volgende verslag!

Dikke kus, Mo

• 05 Oktober 2009 - 08:03

Teuntje & Daan:

Woehoee! Hoe tof zijn jullie! Zo grappig dat de vakantie voor ons alweer ver achter ons lijkt te liggen en dat jullie daar gewoon nog steeds rondhobbelen :)

Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin, blijf genieten!!

Liefs Teuntje en Daan

• 05 Oktober 2009 - 12:40

Erwin:

Weer een mooi verhaal! Ga zo door! En blijven genieten. Echt super vet allemaal! dikke kus Borrel

• 05 Oktober 2009 - 14:14

Anja En Frans:

Leuk om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben. Wij hebben je cadeautje aan onze kersverse papa Marc en mama Mariëlle afgegeven in Zeist. Het was het kleine draagdoekje, dat je in het verjaardagspakketje aan je moeder had gedaan. Lev is een heel mooi kleinkind van ons. Alles gaat goed. Wij wensen jullie nog heel veel reisplezier.

• 05 Oktober 2009 - 14:31

Marlou :

hoi hoi!!
    als ik al jullie reisverslagen lees, dan heb ik toch het idee dat ík wat vergeten ben te doen...misschien dat ik na mijn 50-ste maar eens wat meer moet gaan zien van de wereld !! het is zo gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken; ik kan er jaloers op worden!!
    Blijf genieten van alles om je heen en van elkaar.

groetjes, Marlou

• 05 Oktober 2009 - 15:36

Coby:

hoe is het met de muggebeten?
    ik heb weer zitten genieten.
    veel liefs, en groetjes
    coby.

• 05 Oktober 2009 - 17:28

Sjoerd:

Ziet er weer super uit

als lid van de borrelnoten had ik ook nog een paar vragen.

1: krijg je een het bier daar ook een kater?
    2: wat kost een broodje shoarma mgerekend?

Alle gekheid op een stokje, blijf zo schrijven want het is echt leuk om te lezen!

groetjes

• 05 Oktober 2009 - 19:10

Ma, Pa En Houba:

Hallo avonturiers. Op de lagere school moesten we over Peru van buiten leren: "Lima, lama, koper" en zagen we foto's in een oud versleten aardrijkskundeboek. Dik vijftig jaar later klopt dit beeld met jullie foto's.
    Fantastisch weer, blijf genieten en laat ons op deze wijze meegenieten. Namens Houba nog bedankt voor dierendaglamaatje. Foto is per e-mail gestuurd.

Liefs van ons!
    Ma, pa en HHouba.

• 06 Oktober 2009 - 16:06

Marije :

Ha Nicki en Peter,

Wat een geweldige reisverslagen en foto's niet te vergeten! Peru is ook super zo te lezen en dan gaan ook nog de voetjes van de vloer!
    Geniet van alle indrukken die jullie opdoen en van het weer!(hier regent het..)

Liefs Marije

• 06 Oktober 2009 - 19:28

Emil, Mia:

Hoi hoi Nicky en Peter,

Mooi om te lezen en het is toevallig dat jullie nu in Peru zijn, en dat Emil huiswerk heeft om te leren en laat dat nu aardrijkskunde zijn en dat zijn plaatsen en landen waar jullie ook zijn geweest of nog komen. Bolivia, Peru, enz.:D
    Nog veel plezier en tot de volgende keer.

Groetjes Emil en Mia (H)

• 17 Oktober 2009 - 13:45

Mitchell Nova:

heey nicki en peter alles goed,met mij wel. is het daaar leuk.en je jully hebben mooie foto,s.maar ben weer weg oke ? doeiiiiiiii gr mitchelllllllllll

• 17 Oktober 2009 - 13:49

Familie Nova:

heey hebben jullie het luek gehad wij hopen dat je snel weer komt oke doeiiiiiiiiiiiiiiiii o ja ik ben ondertussen elf jaar doei gr familie nova