wow!!! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu wow!!! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

wow!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

08 September 2009 | Bolivia, Tupiza

Na Potosi zijn we op aanraden van een paar ervaren Latino reizigers (bedankt Wannie en Joep!) naar Tupiza gegaan. Dat is een plaatsje in het zuiden van Bolivia en heeft een een heel unieke omgeving.
Het leek wel alsof we in het wilde westen waren beland.
Juist hier moet je dus een paard bestijgen. Echt heel tof om als cowboy-and girl door valleien en rotsformaties te rijden... met zelfs een klein GALOP-momentje!!

Vanuit Tupiza kun je een 4-daagse tour boeken naar de zeer bijzondere zoutvlaktes van Uyuni. Twee jeeps vol met verschillende nationaliteiten gingen een week geleden op weg.
Er gaat dan een kookdame mee en natuurlijk de twee chauffeurs. Tijdens de tour maakt de kookdame op de meest bijzondere plekken heerlijke maaltijden klaar voor de Gringo's (buitenlanders) We sliepen in verschillende stenen gebouwen. De eerste twee waren extreem koud, en de laatste was vooral heel bijzonder: bijna geheel van zout gemaakt... muren, bedden, tafels, stoelen... etc
Het leukste vanalles is dat Peet en ik niet veel meer verwachtten dan de zoutvlaktes, maar dat bleek echter alleen maar het toetje op de laatste dag. De andere drie dagen zijn we verrast met verschillende landschappen, die elk half uur totaal veranderden. Lagunes in alle kleuren, kuddes met lama's, cactussen, enorme rotsformaties, geisers, vulkanen, een hotspring en bijvoorbeeld de flamingo's. Voor wie, net als wij, dachten dat de laatstgenoemden TROPISCHE vogels waren... zit er naast. Dit gebied is heel koud door een pittig kil windje en natuurlijk ook de hoogte. Echt tropisch kun je dit dus niet noemen...
De flamingo's eten verder geen vis (schrik niet, ook dit wist ik niet) maar zijn dol op mineralen die hier in overvloed zijn. Die mineralen zorgen dan ook meteen voor de roze kleur...
En dan de zoutvlaktes op de laatste dag van deze tour! Behalve natuurlijk dat het heel bijzonder is om te zien, bieden ze uitermate goede kansen voor aparte foto's...
Misschien dat de RBB-leerlingen uit willen vogelen hoe het komt dat juist hier deze beelden kunnen...?!!

Peet en ik zitten nu in la Paz, een grote stad in het noorden van Bolivia. Ons plan is om overmorgen een mountainbike-overlevingsroute te fietsen en daarna naar Rurrenabaque te gaan. Dat ligt niet op de Andes maar in de lagere landen en daar vind je dan weer de groene Amazone... een leuke afwisseling dachten we zo...

tja... pittig hoor: dat reizen ;)

Hasta luego!

• 09 September 2009 - 07:02

Rachel:

Nou, er zitten een aantal heel mooie, maar vooral kunstige foto's tussen! Daar hou ik wel van!
    Wat een belevenis, zeg!
    Petje af; het lijkt me inderdaad behoorlijk pittig zo te reizen...
    Nog heel veel plezier de komende tijd.

Groetjes Rachel

• 09 September 2009 - 13:01

Marianne:

Ha Nicki en Peter, daar zit muziek in!!! in die reis die jullie maken. (in de laatste groepsfoto zag ik gelijk en partituur van een door jullie gecomponeerd muziekstuk). Adembenemend allemaal. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar zo'n trip vraagt een jong en gezond lichaam. Maar goed dat wij op het op déze manier toch ook nog een stukje mee kunnen maken.
    We zien uit naar het vervolg.
    Heel veel kracht(ig)(en) plezier.
    Knuffel, John en Marianne

• 09 September 2009 - 19:04

Ma, Pa En Houba:

Eindelijk weer een teken van leven. Houba begon zich waarempel al zorgen te maken. Geheel onterecht zoals we in de afgelopen drie verslagen hebben kunnen lezen.
    Bij het meebeleven van jullie ervaringen en bij het zien van de prachtige foto's moeten we onze jaloersheid behoorlijk onderdrukken. Maar wie moet er anders op jullie kat passen??? :-)
    Blijf genieten, dan genieten wij mee.
    Liefs en knuffels van ons.

• 09 September 2009 - 21:22

Thijs:

He die twee, geweldig om al jullie belevenissen te volgen. X

• 09 September 2009 - 23:48

Wieke:

leuke verslagen die jullie schrijven,klinkt als een mooie reis!!!!!!
    groetjes wieke

• 10 September 2009 - 09:07

Pauline:

Jeetje heb ff alle reisverslagen gelezen, en ik maar met mijn neus in de studieboeken zitten wat een suf bestaan heb ik dan!! Gaaf hoor echt heel erg leuk zo'n reis. Ik blijf jullie volgen veel plezier dikke kus

• 10 September 2009 - 10:55

Panda's:

Hoi juf Nicki en Peter

We hebben vandaag jullie site bekeken. Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ben je ook in Bahia Blanca(Argentinië) geweest? Daar wonen de oom en tante van Fleur.
    De foto's zijn erg mooi.
    Wat is het tijdsverschil eigenlijk?
    We missen jullie heel erg.

Groetjes alle Panda's

• 10 September 2009 - 16:32

Sarah En Luke :

Heej hallo Peter en Nicki!!
    Hier een berichtje van de gezellige Hollanders van Ilha do Mel ;)
    We volgen jullie verhalen met veel jaloerse gevoelens!!Wat een superreis zeg...vooral de laatste foto's zijn wel heel bijzonder!!
    En die verdomde toekan die wij heel de vakantie niet hebben gezien, hebben jullie toch nog maar even gespot!!Gelukkig, ze bestaan wel!!

Geniet nog lekker verder van jullie bijzondere reis en we blijven jullie volgen!!

Liefs Luke en Saar

• 10 September 2009 - 18:19

Ria Kleijwegt:

Wat een bijzondere verhalen en foto's !
    Geweldig om zoiets te zien en mee te maken.
    Een ervaring voor de rest van jullie leven.
    geniet er nog van, maar dat zal wel lukken.

lieve groet Ria en Hugo

• 10 September 2009 - 21:35

Nard:

Zo heééé, dat was effe bijlezen !
    Leuk hoor. Had al van (mama) Els gehoord dat het jullie goed gaat. En dat internet niet altijd beschikbaar is.
    Des te leuker om nu weer alles bijgelezen en gekeken te hebben. Wat een belevenis. En wat goed dat jullie er voor gekozen hebben dit te doen.

Kus

Nard

• 11 September 2009 - 14:40

Sjoerd:

Hey vakantiegangers,

als ik zo jullie verslag lees en jullie foto's bekijk snap ik heel goed dat jullie een tijdje niks van je hebt laten horen. Ziet er echt supervet uit allemaal!!

• 12 September 2009 - 08:42

Karel En Joep:

Hi peet en niek

Hele gave foto's !!!! Onwijs jaloers !!!!
    Super tours al gemaakt!!!
    Helemaal top!!!

Geniet en geniet nog meer en dan nog een beetje meer!!!!

kus Karel en Joep

• 15 September 2009 - 12:32

Tijgers:

Hallo Nicki (en peter)

Wat ziet jullie site er heel leuk uit. We zijn wel een beetje jaloers. Hier in Nederland is het nu niet zo heel mooi weer maar hoe is het weer bij jullie? Wij hebben net les gehad over het amazone gebied, maar heb je er nog giftige spinnen of slangen gezien? Doe wel voorzichtig want je moet wel heel terugkomen.

We missen je!

groetjes De tijgers!
    Amber, Anne, Benjamin, Devon, Danny, Faya, Jordy, Michelle, Mitchel, Roos, Tamara (die is nieuw maar vind je site ook leuk), Tyrell, Waylon, Wesley en Dennis natuurlijk

• 15 September 2009 - 13:41

Borrel:

Nu ga ik jullie dus ook op de voet volgen. Knook heeft me een beetje laat ingelicht over jullie site. Maar nu zit ik weer eerste rang hoor! Ik ga morgen alles even bij lezen maar ik wilde jullie nog even een goede reis wensen! :P Goede reis...

Groet Borrel!

• 15 September 2009 - 17:52

Ezrah:

dat lijkt me wel leuk
    ik zou ook wel willen
    gaan maar nee ik kan niet. en waar ga je nog alle maal heen?

• 17 September 2009 - 07:20

Zeeleeuwen2:

hallo nicki en peter,

hier zijn: mitchell, abdessalam, daisy, luca en inge

hoe gaat het daar is het daar mooi? hoe laat is het hoe laat is het daar als het hier half1 is?
    hier is het heeeeeeeeeeel koud maar soms warm

• 17 September 2009 - 07:22

Zeeleeuwen2:

hallo nicki en peter ,
    hier zijn: abdessalam, daisy,mitchell,luca en inge hoe laat is het daar als het hier half 1 is? heeft een lama op jou gespugt

• 17 September 2009 - 07:28

Zeeleeuwen 1:

Halo Nicki en Peter,

Hier zijn : Djaymel, Stan, Sid, Nino en Nick

Hoe gaat het met jullie ? Is het mooi daar ? Hoe laat is het daar?

Hier is het koud. We kijken nu al uit naar je nieuwe verslag.

Groetjes van de klas (en de juf) en een dikke knuffel van Sid

• 17 September 2009 - 07:47

Mitchel Klok:

hallo nicki ik mis je heel erg ik zal wel eens een komono varaan foto willen zien en slangen huiden groetjes je liefste leerling mitchel klok

• 18 September 2009 - 18:39

Bjorn Van Der Putten:

hallo nicki en peter wat een mooie dingen zien jullie op jullie reis zeg om jaloers van te worden heb met bewondering alles gelezen en bekeken blijf jullie samen met bjorn goed volgen veel plezier nog en heel heel veel groetjes van bjorn

• 19 September 2009 - 21:06

Monique:

Hallo Kanjers,

Wat vind ik het gaaf om jullie reisverslagen te lezen. Ik ben op een gezonde manier jaloers op al datgene wat jullie zien!
    Mijn eerste 2 wkn school/werken zit er op en dat is toch ook weer even wennen. Wij hebben ook een heerlijke vakantie gehad in Thailand en die weken zijn voorbij gevlogen.
    Nu zijn jullie ook een klein beetje op de hoogte van ons. Haha!

Groetjes Mo & José

P.S. Mo is begonnen met haar spaanse les!

• 01 Oktober 2009 - 08:35

Dick:

heee, mooi zout verhaal! en leuk dat jullie voor een overlevingstocht gaan....:/

erg bedankt voor de muts, ik heb hem nu op, word koud hier langzaam. greetings from snurk en streep!

• 04 November 2009 - 20:57

Dick:

hey gebeurd er nog wat???? mis ik ergens een update?? nah in de hoop alles goed gaat x broer/zwager