hellooo???? - Reisverslag uit Buena Vista, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu hellooo???? - Reisverslag uit Buena Vista, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

hellooo????

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

24 Augustus 2009 | Bolivia, Buena Vista

hee allemaal!

we beginnen, na een paar weken zwijgen, bij een bijzonder bezoek aan een Nationaal Park boven Santa Cruz.
Na een tip van een Boliviaans vrouwtje, zijn we afgereisd naar een verlaten stadje: Buena Vista. Daar kwamen we ook nog op de stilste dag aan: zondag. Resultaat: geen informatieplekken, geen andere toeristen en enkel spaanstalige lokalen. Dan maar afgaan op de enige poster die we zagen hangen; Hotel Flora en Fauna. Op zich zegt de naam alles wat we willen in een Nationaal Park. Taxi genomen naar die plek en na 20 minuten gereden te hebben op een zandpad, stopte de taxi plotseling. Daar stond op een vaag bord de naam 'Flora and Fauna'.
Met een stokje heeft de taxichauffeur de route in de stoffige grond getekend, die we nog moesten lopen voor we bij Het hotel zouden zijn.
Achteraf bleek dit bijna een uur bergopwaarts met onze tassen op!!
Eenmaal bovenaan de berg troffen we het hotel... alleen miste we iets belangrijks: een eigenaar of enig ander persoon.
Na een kwartier roepen kwam er een dwaze engelsman met zijn hoofd buiten de deur. Dit was inderdaad ons Hotel die we zochten.
Na wat engelse thee en een gesprek de hoort bij een kennismaking, kwamen we erachter dat het een bioloog was. deze bioloog had de eer om jaren achtereen KEVERS!!! te bestuderen. heel bijzonder...
Twee nachten hebben we in zijn hotel geslapen en alle maaltijden nuttigden we in zijn eigen huis. Aangezien zijn vrouw er niet was, heeft Peet ook zelf gekookt met de zeer weinig middelen die er waren. Twee ochtenden hebben we door het park gelopen met een spaanstalige gids. Een taalbarriere werd opgelost door boekjes waarin de dieren afgebeeld stonden die we hoorden of zelfs zagen!!
Oa ontzettend gave apen gespot, die elkaar, en wellicht ook ons, probeerden te imponeren met veel lawaai!!
In dit park zijn ook zo'n 450 verschillende soorten vogels... en dat is heel veel. We hebben er natuurlijk weer heel wat gezien.

Na deze bijzondere dagen zijn we vanuit Santa Cruz naar Sucre gevlogen..