¡Buenos dias! - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu ¡Buenos dias! - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

¡Buenos dias!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

22 Augustus 2009 | Bolivia, Santa Cruz

Yes!..euh...¡Si! Spaanstalig gebied!

We hebben gister Brazilie verlaten en zitten nu in Bolivia. Om hier te komen hadden we een lange treinrit gepland, die loopt vanaf de grens tot aan Santa Cruz.
Eenmaal aan de grens bleek de trein vol te zitten en de eerstvolgende, enigszins comfortabele, trein zou pas twee dagen later vertrekken... mmm
Tja, ...
Gelukkig konden we een vliegticket voor diezelfde middag op de kop tikken. Het vriendelijke verkoopvrouwtje heeft een priverit geregeld, zodat we op tijd onze tickets hadden en op het vliegtuig konden stappen.
De priverit bleek echter bestuurd door een virushoudende-ziekuitziende chauffeur waarvan zijn auto ook nog nét voor de douane afsloeg.
Het geluid bij een poging tot starten was vrijwel gelijk aan zijn hoest. (zo baastje zo beestje zeggen ze toch?) Het startte waarempel toch nog; oliepeil bleek te laag, en het baggel bracht ons nog net daar waar we moesten zijn...

Zonder enige controle (!) zaten we in het vliegtuig. Op grote hoogte werd er een loterij gehouden met de stoelnummers door de stewardessen. En wie bleek de gelukkige winnaar van een kaartje voor een voetbalwedstrijd???

Peter!!! hihi ... Wat een grap!

Morgen gaan we de omgeving in van Santa Cruz. Buena Vista is dan even onze verblijfplaats, vanuit daar gaan we een Nationaal Park bezoeken.
Ergens volgende week gan we naar Sucre, waar we wat Spaans gaan leren.

dag lieve mensen!

ps telefonisch bereik is weer in orde, dankzij een Boliviaans Nokiaatje!

• 22 Augustus 2009 - 20:32

Hester:

Samaipata is zeker de moeite waard. Er is niet veel te doen maar het is wel lekker relaxed. Wij zaten in hostal Andoriña, dit is echt een aanrader voor als je even een huiselijke sfeer wilt.Het is echt een super hostal met vriendelijke mensen en je waant je weer even thuis. Vanaf Santa Cruz naar Sucre zijn wij gevlogen voor ongeveer 40 euro pp. Wij zaten in Hostal Copacabana en daar bij de receptie hebben we onze ticket geregeld (was binnen 5 minuten geregeld.

Veel succes

• 23 Augustus 2009 - 09:26

Casper:

Wat een geweldige foto's, zo te zien hebben jullie het goed naar je zin en genoeg te zien!!
    We genieten van de verhalen en de foto's en krijgen een goede indruk! Veel plezier!!!! Groetjes Elske en Casper

• 23 Augustus 2009 - 10:33

Tineke En Huib:

Het is eindelijk gelukt jullie weblog te vinden.
    Leuk om zo alles te lezen wat jullie meemaken.
    Het weer valt blijkbaar nogal mee. Het is toch "officieel" winter daar? Maar naarmate je dichter bij de evenaar komt, merk je daar steeds minder van.
    Hier in Nederland is het overigens perfect weer. Misschien wel warmer dan bij jullie !
    Benieuwd wat jullie verder beleven...

• 23 Augustus 2009 - 21:02

Mapahoeba En Streep:

Het sms-en is weer gelukt. Maar van ons toch een aanvullend bericht. Het gaat hier net zo goed als bij jullie. Hoeba moet even wennen aan zijn veel jongere speelkamaraad Streep. Maar vamiddag lagen ze al in elkaar verstrengeld te slapen op de koelkast. Heel cool.
    En met spottende Peter moet je niet spotten; het is een geweldige ervarving om deze dieren in het wild tegen te komen. Net zo bijzonder als de ree die wij gisteren spotten aan de rand van Grave. Tot het volgend bericht. Liefs ma en pa en de katers.

• 24 Augustus 2009 - 20:33

Huib:

He Peter,
    Net ff de site bekeken,hmmm pantanal enzo.Ga je ook nog wat leuks doen?

Gr
    Huib
    (tikkie jaloers)

• 25 Augustus 2009 - 08:47

Ton Van Den Akker:

Hoi beste Luitjes,

Lekker genietend van jullie reis? Mooi foto's.
    Hier loopt alles naar wens. Geen echte schokkkende veranderingen meer.
    We zijn hard bezig om nieuwe anesthesiologen aan te trekken.
    Heel veel plezier nog en pas goed op elkaar.

Groetjes Ton van den Akker.

• 25 Augustus 2009 - 13:42

San En Syl En Marian:

Hey hallo, Leuk om jullie zo te volgen en jullie verhalen te lezen. Ook leuke foto's daarbij. We missen je wel in de voorbereiding!! We blijven jullie volgen. Veel plezier nog. Groeten!!!!

• 25 Augustus 2009 - 16:34

Anne:

Leuke verhalen & mooie foto's!
    Geniet ervan samen!

Groetjes Anne

• 25 Augustus 2009 - 19:36

Ritsaert :

heeey neef en nicky!

lang niet gesproken, ik moet elke dag weer naar school nu examen jaar. en jy kan lekker met je vriendin op vakantie;)

wahah doe je goed man!.
    ik volg je op de voet met deze site dat is wel lachen!! als je terug bent moeten we een keer gaan mountainbiken!

heeeel veel plezier man!
    en geniet ervan.

mazzel en kus voor nicky;)

ritssieee

• 26 Augustus 2009 - 07:55

Mariska:

Heej Nicki en Peter!
    Zo te zien hebben jullie een geweldige tijd daar. Ik ben wel een beetje jaloers, hoor! Geniet van de prachtige tijd en denk maar niet aan de SMK.(Is toch altijd hetzelfde!) Groetjes Mariska

• 02 September 2009 - 09:23

Ella:

owww wat een doos ben ik! Had niet in de gaten dat ik de eerste keer mijzelf moest aanmelden de vorige keer kreeg ik automatisch een bericht. DUsssss ga vanavond jullie verhaaltjes lezen, nu al zin an!

foto's zien er TOP uit!

X

• 03 September 2009 - 19:39

Broerdick:

heey trotters! ik moest even de boel inhalen maar ben waarschijnlijk up to date nu. Sterker nog we lopen zelfs 5? uur voor..valt mee eigelijk dat verschil niet?

ziet eruit alsof het van leie dakje gaat daar met jullie, ben benieuwd of jullie nog naar de gewonnen voetbalwedstrijd zijn geweest.

veel plezier verders, maar dat zal wel lukken, verder een goed reiskarma en een dikke boliviaanse sigaar!

x dick

• 04 September 2009 - 19:42

Mieke:

hoi nicki en peter

leuk om jullie zo te volgen maken wij het ook
    een beetje me wat een mooie foto's.
    Het is een mooi land geniet er maar van ik lees al jullie mooie verhalen wel.

xxxmieke

• 06 September 2009 - 17:30

Dennis:

Hey Nicki en Peter,

Ik denk dat ik maar stop met het kijken op jullie site... ik ben jaloers. Geniet nog van de vakantie en plaats nog veel meer leuke foto's en verhalen.

groetjes Dennis

• 07 September 2009 - 23:47

Wieke:

leik om te lezen,gaat alles nog goed daar?

groetjes

• 08 September 2009 - 14:43

Marijke:

Heyhey,

Ik ben Marijke (De Belgische vriendin van Joep en Wanda op hun huwelijksfeest). Thomas en ik zitten in Noord-Peru (waarschijnlijk nog tot december/januari) wat zijn jullie plannen? Komen jullie deze richting uit?

Kuskus en genit van jullie reis,
    Marijke
    www.wijzijnweg.be