Peter the Spotter - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu Peter the Spotter - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

Peter the Spotter

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

20 Augustus 2009 | Brazilië, Brasilia

Ja, Peters naam is veranderd; Hij gaat nu door het leven als Peter the Spotter... We hebben zoveel nieuwe dieren in ons gezien-bestand erbij kunnen plaatsen en vaak was Peter nog sneller dan de gids, vandaar...
We zijn vanuit de watervallen met een nachtbus naar Campo Grande gereden. Vanuit daar zijn we meteen doorgereisd naar Bonito.
Daar hebben we twee ´farms´ bezocht. De ene stond in het teken van de Macow, de grote rode papagaai. Daarna zijn we in de kristalheldere Rio do Prata gesprongen, om er te snorkelen door de jungle. Heel gaaf. Er zaten grote vissen en the Spotter himself heeft zelfs, op gepaste afstand, met twee kaaimannen gezwommen.
Na Bonito zijn we de echte Pantanal in gegaan. Dat is een moerassig gebied, in het westen van Brazilie, waar erg veel wild leeft.
Het is nu het droge seizoen, waardoor het water zo´n 2 meter lager staat. Dit betekent dus dat de dieren meer op zoek moeten voor hun dagelijkse vocht. Het spotten van dieren, maakt het dus makkelijker, wat voor Peter natuurlijk niet uit zou maken.. haha.
Zie foto´s voor de meesten van hen. Het zien van de jaguar en de anaconda stellen we nog even uit :( (maarrr de sporen hebben we wel gevonden!!)

doei

• 23 Augustus 2009 - 09:35

Jantje:

iehh. peter the spotter, ik vind je stoer:
    gewoon een echte krokodillllll!!

ziet er echt geweldig uit allemaal jongens,
    jaloersheid hier zeg ik je!!

knuffie op snuffie van spotter en juffie

• 24 Augustus 2009 - 10:10

Joep:

gafe foto's, zo te zien hebben jullie goeie schik! Vandaag bijkomen na een dagje lowlands, was ook super. Veel plezier daar en kijk uit voor de jaguars, die zijn sneller dan krokodillen!

• 25 Augustus 2009 - 14:23

Teuntje En Daan:

Dat hadden wij al meteen gezien toen hij dat groepje Hollanders spotte op Ilha do Mel hihi! Goed om te zien wat we allemaal gemist hebben, dan moeten we nog een keer terug :)

Geniet ervan!

liefs uit Gestel