zie de maan schijnt... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu zie de maan schijnt... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Peter en Nicki Erinkveld - WaarBenJij.nu

zie de maan schijnt...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter en Nicki

04 December 2009 | Panama, Panama-stad

Zie de maan schijnt door de bomen
4 december, het lijkt of we dromen
geen regenachtige donkere dagen
of leerlingvragen
Idyllische plaatjes schieten voorbij
en we zijn al maanden vrij

Hangend tussen twee palmen
ruiken we Caribische walmen
eten we versgevangen vis

maar het is een pepernoot die ik mis


Nu op een onbewoond eiland
waar we een paar dagen zijn gestrand,
is geen karton, lijm of ander knutselspul
tja, en dan mis je best die Sint'flauwekul'
ook nog mijn broer die eindelijk z'n supervriendin is gaan vragen
om samen een bijzondere ring te gaan dragen,
jammer dat ik dan zo ver weg ben
en er niet effe heen ken

Maar! DAN kijk ik weer om me heen
zie een maan die door palmbomen scheen
de zee zo helder en het strand spierwit
dan ben ik ook heel blij dat ik hier zit!

allemaal een heel fijn Sintfeest
voor iedereen die dit nog op tijd leest!

en Bas? bedankt voor de mooie woorden
Peet zal zeker op me passen en zorgen dat niemand me zal vermoorden ;)

  • 05 December 2009 - 09:01

    Janneke:

    Hallo lieve Niek en Peet! Das een veel mooiere maan tussen de bomen dan bij ons hoor (regen regen), dus geniet er maar van. En wat betreft die broer van jou, zoveel hoef je niet te missen...als je terug bent hebben we nog genoeg tijd om onze bruidsmeisjes jurken te gaan shoppen en dat is toch het belangrijkste he!! Ik zal Janus en Freekie vandaag een dikke sinterklaasknuffel geven van jullie. xx Jan

  • 05 December 2009 - 10:19

    Sint, Sint En Sint:

    Moet ik nu dichten in het Zuid-Amerikaans?
    Spreken ze daar Engels of is het Spaans?
    Ach, al zijn jullie zo ver van hier vandaag,
    Dan kun je het Nederlands toch nog wel verstaan?

    Bedankt, het gedicht brengt ons weer in de stemming,
    want jullie afwezigheid veroorzaakte wel een remming.
    "Vol verwachting klopt ons hart" is dan gewoon niet waar,
    die sfeer bewaren we maar voor het volgende jaar.

    Voordat er nu tranen gaan stromen,
    blijf vooraf genieten van jullie vakantiedromen,
    Via deze site beleven we het mee, net echt!!
    Kusjes en groetjes van Sint, Piet en z'n harige knecht.

  • 05 December 2009 - 13:01

    Borrel Piet:

    dank u sinterklaasje

  • 05 December 2009 - 14:22

    Liesbeth:

    Prachtig gedicht. Ik kreeg er een klein traantje van. Ja zo zie je maar weer dat ook de traditionele kleine dingen veel waarde hebben. Maar die reis die jullie nu maken is zoveel waard. Dit vergeten jullie nooit meer. Zorg goed voor en wees lief voor elkaar. Wij gaan straks met de familie aan de suprises en gedichten. Dikke kus van ons allen

  • 05 December 2009 - 15:02

    Sjoerd:

    Toch nog een gedicht voor Sinterklaas, ik zal vanavond een paar pepernoten voor jullie bewaren.

    Groetjes

  • 05 December 2009 - 18:15

    Roswitha:

    Heerlijk om heel ver weg in je bikini aan Sinterklaas te denken, maar ook (minder)heerlijk om hier met een dikke fleecetrui over wuivende palmbomen te mijmeren.
    De tijd vliegt. Ik kijk reikhalzend uit naar jullie terugkeer, ik mis je in de school, Nicki.
    Maar wat zeg ik nu. Nee, jullie hebben nog een hééééleboel dagen te gaan.Blijf genieten.
    Sinterklaas op school verliep vredig, nu staat alles klaar om de laatste twee sfeerweken in te gaan.
    Dit wordt voor jullie een hele speciale decembermaand, mooi om dadelijk op terug te kijken. Peter en Nicki, hééél veel groetjes van Roswitha

  • 06 December 2009 - 14:39

    Coby:

    wat een super gedicht,
    we hebben ons weer vermaakt, de sjoelschyven vlogen door de keuken en iedereen wilden n.r EEN worden

  • 06 December 2009 - 18:00

    Marlou:

    Kijk dan weet ik weer dat jíj het was die dit heeft "gedicht" voor ons.
    Geweldig dat je tijdens de Sint-dagen juist in dichtvorm iets van je laat horen...typisch jij!! Super hoor....en geniet maar lekker verder!!

  • 07 December 2009 - 19:02

    Wanda:

    Wat leuk dat Sint toch ook even aan jullie heeft gedacht!! Prachtig gedicht!!

    Heel leuk Sinterklaasweekend achter de rug. Zaterdag met m'n nichtjes, echt geweldig en ze zijn helemaal verwend! En gisteren was het weer dolle boel in huize Zwollo, vol met hints, zingen, teken het maar, sinterklaas ganzebord en natuurlijk de kadootjes!!

    En wat een super leuk nieuws he van Sas en Bas, kan je weer op zoek naar een leuk bruidsmeisjesjurk!!

    kus Wan

  • 07 December 2009 - 19:46

    Koen :

    Mooi gedicht
    Maar de sint is net weg en wij hebben in de klas al de kerstboom versierd
    helaas heb ik je vorige bericht niet gelezen
    maar prachtige fotos
    en een leuk reisverslag

  • 09 December 2009 - 17:56

    Meike:

    toch blijft het raar zo ver weg.
    De sint zijn we door gekomen, maar Nicki je hebt het ons wel moeilijk gemaakt want nu moesten we natuurlijk wel weer iets orgineels bedenken nadat jij er vorig jaar zo'n feest van hebt gemaakt. Volgens mij is het ons wel een beetje gelukt. Heb je je schoen nog gezet? Ben benieuwd met wie ik nu na de kerstborrel sta te dansen.
    Geniet nog lekker want hier wordt het steeds kouder.
    x

  • 10 December 2009 - 14:58

    Jarne Van Loo:

    hallo klinkt leuk hoor die wereld reis als je terug bent kom ik zowieso aan het einde van het jaar nog ff langs

    Gr. jarne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Latijns Amerika!!

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2010

this is the end.... friend

11 Januari 2010

al final

29 December 2009

toe maar ... een poema!

23 December 2009

jingle bells

11 December 2009

nieuwe avonturen van PetertheSpotter & RangerNicki
Peter en Nicki

Een half jaar gaan we Latijns Amerika bereizen. We starten in Rio de Janeiro en eindigen eind januari waarschijnlijk in Costa Rica, daartussenin is het één en ander bedacht, maar nog niet vastgelegd.

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 62896

Voorgaande reizen:

18 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Afrika!

26 Juli 2009 - 27 Januari 2010

Latijns Amerika!!

18 Juli 2008 - 13 Augustus 2008

Indonesië

23 Juli 2007 - 23 Augustus 2007

Thailand

Landen bezocht: